سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاسه سنگی

کاسه سنگی برند راما مرندی کد 105 با تکنیک حجاری یا سنگ‌تراشی تولید شده است. این کاسه یک تکه بوده و دهانه آن قطری بزرگتر دارد. قسمت درونی و بیرونی کاسه کاملاً صاف، صیقلی و فاقد حفره است. جداره ظرف در قسمت انتهایی کمی ضخیم‌تر بوده که بر جذابیت آن می‌افزاید. محصولات سنگی به عنوان یک هنر اصیل و ایرانی، برآمده از زمین و هم‌ساز با طبیعت است. سنگ عنصر‌ی خالص و بدون مواد سمی بوده که زیبایی و یگانگی طبیعی در بافت و رنگ آن قابل مشاهده است.

شرکت کرکماز یکی از تولید کنندگان ظروف استیل پخت و پز و صنایع الکترونیکی در کشور ترکیه است که از سال 1972 شروع به کار کرده است و هم اکنون محصولات کرکماز  به مناطق مختلفی از جهان صادر می شود. در 41 مین سال تاسیس کرکماز، این شرکت توانست با  مدرن سازی خط تولید کارخانه هایش حجم تولید خود را افزایش داده و با اندیشه تجارت جهانی به دنبال بازارهای دیگر کشورها باشد. در این سال به نقل از سایت کرکماز، همه چیز تغییر کرد، مگر یک ایده "تولید بهترین، جدیدترین، زیباترین و مناسب ترین لوازم آشپزخانه". کرکماز بر این عقیده است که برای رفع نیازهای انسان ها در دنیای امروزی که بسیار سریع تغییر و توسعه می یابد، ما احتیاج داریم که این نیازها را به طرق بسیار حرفه ای تشخیص دهیم و برای تجارت تولید به کار ببندیم. تمام این نکات در سال 2013 توسط کرکماز در فرآیند تولید به کار گرفته شد. از آن موقع، کرکماز یکی از تولید کنندگان پیشرو در تولید ظروف استیل پخت و پز و صنایع الکترونیکی در ترکیه بوده است و همچنین توانسته است محصولاتی نظیر قابلمه استیل کرکماز را به بیش از 65 کشور دنیا ارسال نماید.

هنرمند ابوذر مرندی با همکاری خانم راما دانش‌خواه برند راما مرندی را تاسیس نموده و محصولات سنگی را همچون قطعاتی طبیعی، کاربردی و زیبا با نگرشی بر سنت کهن حجاری سنگ با به‌خدمت گرفتن جوهره ذاتی مواد و زیبایی شناسی مبتنی بر مینیمالیسم و طراحی مدرن پدید آورده است. این آثار که در تعدادی محدود ساخته می‌شوند، کاملا دست‌ساز بوده و به علت اشباع با روغن‌های طبیعی، در مقابل حرارت و رطوبت مقاوم هستند. در ساخت محصولات سنگی در صورتی که سطح داخلی ظروف را صیقلی کنند و از میزان خلل و فرج بافت سنگ بکاهند، بهترین گزینه برای پخت و پز به شمار می‌روند. یکی از دلایل پر فروش بودن محصولات راما مرندی علاوه بر شکل ظاهری و مدرن، سطح صیقلی آن است. درون این ظروف هیچ‌گونه پوشش شیمیایی و غیر طبیعی وجود نداشته و کاملا سلامت است.


محصولات کرکماز طی وسیعی از لوازم آشپزخانه را در بر می گیرد که در این قسمت از سایت شوش مال برای شما عزیزان انواع سرویس قابلمه کرکماز، سرویس قابلمه استیل کرکماز، قابلمه تک کرکماز در سایزهای مختلف, تابه تک کرکماز در سایز های مختلف, زودپز کرکماز, کتری کرکماز, قوری کرکماز, ست کتری و قوری کرکماز, سماور کرکماز, ست قهوه جوش کرکماز, ست چاقو کرکماز, سرویس قاشق و چنگال کرکماز, کارد و چنگال کرکماز, ست قاشق و چنگال کرکماز, سرویس چای خوری کرکماز, سینی استیل کرکماز و بسیاری از محصولات کرکماز که در آشپزخانه ی منزل شما مورد نیاز است قرار داده شده است. لذت خرید آنلاین محصولات شوش مال را در شوش مال تجربه کنید.


هنر سنگ‌تراشی در خراسان قدمت دیرینه ای دارد. از بررسی‌های باستان شناسی در اطراف مشهد و شهر توس ظروف سنتی به دست آمده که تعدد این ظروف، حکایت رواج حرفه سنگ‌تراشی و اهمیت و کاربرد ظروف سنگی در زندگی روزمره مردم دارد. ظروف سنگی از جمله آثاری است که همواره برای پخت وپز و دیگر مقاصد خانه‌داری در این هفت هزار سال به کار می‌‌رفته است. از تخت جمشید بیش از ششصد ظرف و ابزار سنگی به دست آمده که بیشتر آن ها از سنگ خاکستری و برخی نیز از سنگ لاجورد است.

محصولات راما مرندی کاملاً به وسیله دست ساخته و پرداخته شده و هنرمند این برند توانسته با نگاهی نو، یکی از اصیل‌ترین هنرها و تکنیک‌های ساخت ظرف در ایران را همگام با فضای خانه‌های امروز طراحی و تولید نماید. این محصولات که از سنگ سرپانتین تولید شده علاوه بر کاربردی بودن، دکوراتیو نیز محسوب شده و چیدمان منزل را زیباتر می‌کنند. ظروف سنگی ماندگار بوده و دوام زیادی دارند و چنانچه حتی بشکند قابلیت ترمیم و مرمت را نیز دارا هستند. این ظروف بسیار راحت شسته شده و بهتر است جهت شستشو از ساییده شدن ظرف با اسکاچ و سیم خود‌داری نمود. محصولات سنگی را هرگز در معرض شوک حرارتی قرار نداده و این ظروف غیر قابل استفاده در مایکروفر نیز هستند.

منبع